Polisi Malaysia bantu seorang WNI melahirkan

id PDRM,Polisi Diraja Malaysia,Polisi Malaysia

Polisi Malaysia bantu seorang WNI melahirkan

Terminal Bandar Tasik Selatan. Foto ANTARA/dok (1)

Kuala Lumpur (ANTARA) - Seorang polisi Malaysia dari Kantor Polisi Daerah (KPD) Cheras ikut membantu seorang Warga Negara Indonesia (WNI) melahirkan yang datang ke kantor polisi tersebut.

Informasi dari KPD Cheras Kuala Lumpur, Selasa, kejadian tersebut berlangsung Senin (7/10).

"Senin kemarin lebih kurang jam 03.40 petang, semasa Lans Koperal Komathi a/p Narayanan sedang bertugas di Pos Polisi Terminal Bersepadu Selatan (TBS), Cheras, seorang wanita warganegara Indonesia yang sedang mengandung datang ke Pondok Polis tersebut dan menyampaikan dia sedang sakit seperti mau bersalin," kata pejabat setempat.

Melihat keadaan wanita tersebut, Lans Koperal Komathi nekad membawa wanita tersebut menaiki taksi ke Rumah Sakit Canselor Tuanku Mukhriz (HUKM).

Dengan bantuan Lans Koperal Komathi saat dalam perjalanan ke rumah sakit, wanita tersebut telah melahirkan seorang bayi lelaki seberat 3.7 Kilogram.

Pihak KPD Cheras tidak memberitahu identitas wanita yang melahirkan tersebut.

Sampai di Ruang UGD dia terus diberikan perawatan lanjutan oleh petugas rumah sakit. Kedua-dua ibu dan anak dalam keadaan baik. Suami kepada wanita tersebut turut dihubungi dan memaklumkan perkara tersebut.

Lans Koperal Komathi a/p Narayanan dilahirkan pada 07 Januari 1992 di Rumah Sakit Besar, Ipoh, Perak. Dia merupakan anak ketiga daripada empat orang kakak beradik.

Dia memulai bekerja di Polisi Diraja Malaysia (PDRM) pada 16 Januari 2016 di Pusat Latihan Polisi (Pulapol) Kuala Lumpur.

Setelah tamat pelatihan dia ditempatkan di Kantor Polisi Seberang Perai Utara, Pulau Pinang dan kemudian dipindah ke Balai Polisi Salak Selatan Baru pada Maret 2017.

Dia telah menikah dengan seorang anggota polisi yang kini bertugas di Balai Polisi Sungai Besi dan dikurniai dua orang anak.
 
Pewarta :
Editor: Indra Gultom
COPYRIGHT © ANTARA 2019

Komentar