Tiga penyanyi Indonesia ramaikan konser Siti Nurhaliza

id anggun, cakra khan, afgan, siti nurhaliza, konser siti nurhaliza

Tiga penyanyi Indonesia ramaikan konser Siti Nurhaliza

Siti Nurhaliza (ANTARA FOTO)

Kuala Lumpur, (ANTARA Sumsel) - Tiga penyanyi ternama Indonesia akan meramaikan konser Datuk Siti Nurhaliza yang bakal digelar di Stadium Negara, Kuala Lumpur, Malaysia, pada 2 April 2016.

Penyanyi internasional asal Indonesia Anggun C. Sasmi termasuk di antara artis yang akan tampil bersama Siti Nurhaliza dalam konser bertajuk Datuk Siti Nurhaliza & Friends itu, selain Cakra Khan dan Afgan serta penyanyi Malaysia Faizal Tahir dan Hafiz Suip, demikian dilaporkan harian Kosmo, Kamis.

Anggun dalam pesannya melalui video mengungkapkan kegembiraannya bisa berbagi pentas dan menghibur penggemar dalam konser tersebut.

"Ini merupakan kehormatan saya untuk sama-sama menyukseskan konser berskala besar bersama Datuk Siti Nurhaliza," katanya.

Konser yang diselenggarakan oleh Yonder Music dan Celcom itu menandai penglibatan Siti selama 20 tahun dalam industri musik.

Sementara itu, menurut Siti, konser tersebut sebelumnya dirancang akan digelar di Pusat Konvensi Kuala Lumpur (KLCC) pada 5 dan 6 Maret, namun setelah berbincang dengan pihak penyelenggara, acara diputuskan digelar pada 2 April.

"Lagipula, tanggal tersebut dekat dengan tanggal ulang tahun saya berkecimpung dalam bidang musik," katanya.